luni, 4 ianuarie 2016

PARINTELE PETRU CIPRIAN PRICOP VESTESTE BOTEZUL DOMNULUI SI SFINTESTE CASELE CREDINCIOSILOR DIN PAROHIA NOASTRA ...Este un semn al prezenţei lui Dumnezeu în inimile şi în casele oamenilor, un semn al acceptării prin credinţă a iubirii şi ocrotirii Părintelui Ceresc în viaţa noastră.



"În Iordan botezându-te Tu, Doamne, închinarea Treimii s-a arătat;
că glasul Părintelui a mărturisit Ţie, Fiu iubit pe Tine numindu-Te;
şi Duhul în chip de porumb a adeverit întărirea cuvântului.
Cel ce Te-ai arătat, Hristoase Dumnezeule, şi lumea ai luminat, slavă Ţie!"




Prin rânduiala sfinţirii caselor, le încredinţăm pe acestea purtării de grijă a lui Dumnezeu. 
Casa nesfinţită este, ca şi omul nebotezat, vulnerabilă lucrării diavolului. În casa sfinţită, creştinul este protejat de acţiunile celui rău, cu condiţia să nu aducă el însuşi răul în casa sa printr-o viaţă lipsită de Dumnezeu. Încă din primele zile ale anului, slujitorii Sfintelor Altare merg la casele credincioşilor si vestesc minunea Botezului Mantuitorului nostru Iisus Hristos.
Pe lângă vestirea acestui act al Botezului Domnului, preoţii bincuvintează şi sfinţesc casele credincioşilor prin stropirea cu apa sfinţită. Nu este întâmplătoare folosirea apei în actul de binecuvântare şi sfinţire a caselor, apa, ca element fundamental al creatiei, este asociată, pe lângă curăţirea corpului uman şi a diferitelor lucruri materiale si lucrarii de curăţire spirituală, de spălare a păcatelor şi de renaştere la o nouă viaţă în Biserică întru Hristos. Apa sfinţită poartă în ea puterea curăţitoare şi sfinţitoare a harului dumnezeiesc. La slujba de sfinţire a apei, preoţii se roagă ca: "apa aceasta să se sfinţească cu puterea, cu lucrarea şi cu pogorârea Sfântului Duh, "pentru ca să se pogoare peste ea lucrarea cea curaţitoare a Treimii celei mai presus de fire", pentru ca apa să fie "izvor de nestricăciune, dar de sfinţenie, dezlegare de păcate, vindecare de boli, diavolilor pieire, îndepărtare puterilor celor potrivnice, plină de putere îngerească".Preoţii se roagă de asemenea, ca "să se dea celor ce se vor atinge de dânsa şi se vor stropi şi o vor gusta: sfinţire, sănătate, curăţire şi binecuvântare".
Obiceiul sfinţirii caselor în Ajunul Bobotezei de către preoţi este o înnoire a sfinţeniei care trebuie să pătrundă în casele şi în sufletele noastre, fiind o pregustare a marelui praznic al Bobotezei.La Bobotează se sfinţesc toate apele. La Bobotează se sfinţeşte Aghiasma Mare prin semnul Crucii şi prin pogorîrea darului Sfintului Duh. Deci să mulţumim lui Dumnezeu că am ajuns cu bucurie la praznicul acesta mare al Bobotezei şi să ducem cu evlavie Aghiasma în casele noastre. Prin ea ne sfinţim cu toţii, se binecuvintează casele şi fântânile noastre şi se izgonesc duhurile rele cu puterea Duhului Sfint.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu